Brisbane 2e dag

1 januari 2020 - Brisbane, Australië

Deze dag begon natuurlijk met het inluiden van het nieuwe jaar bij de brug over de Brisbane River met de fles wijn. Het was natuurlijk 9 uur later dan in Nederland. Hier loopt de hele stad dan voor uit. Om 00.00 uur start het vuurwerk en ca. 10 minuten later is het helemaal stil in de stad. Geen knalletje te horen, heerlijk. Geen rellen, herrie, rommel, perfect ! Voorbeeld voor Nederland !!

Thuis nog even met het thuisfront contact gehad en hierna gaan slapen.

De ochtend heerlijk uitgeslapen en pas in de middag te voet naar het centrum waar we een ontbijtje gezocht hebben. Viel niet mee want al snel begint het dan met patat erbij en als ontbijt is dat niet optimaal. Lopend langs de South Bank bij de Lagune een heerlijke sandwich gescoord. Vervolgens doorgelopen en op de gratis City Hopper gestapt waar we vervolgens heerlijk 5 kwartier met mee zijn geweest en zo een schitterend beeld hebben gekregen van deze stad. Hierna via het centrum naar het oudste gedeelte van Brisbane gelopen (Straten van Noord naar zuid zijn namen van koninginnen en prinsessen, van Oost naar West de koningen en prinsen). Hier de echt oudere en statige panden uit de 19e eeuw. Vervolgens door het (rainforest)park via de Goodwillbridge weer naar de overkant gelopen, via de South bank weer via de autobrug teruggelopen naar het centrum. Afijn....... genoeg kilometertjes in de benen. De  smoothie van mango/sinas ging er heel goed in. Na nog wat 'shoppen'weer richting hotel gelopen. We hebben Brisbane in onze beleving heel goed gezien en het is een relaxte stad waar heel goed aan de bewoners wordt gedacht d.m.v. een gratis zwembad (diverse baden) met een strandje, picnick plekjes, echt leuk.