Brisbane, dag van aankomst

31 december 2019 - Brisbane, Australië

Ook vandaag weer om 5.30 uur gewekt door vogels en veel kids die al vrolijk door de ouders de camping op waren gestuurd  :-(  . Om 7 uur opgestaan, de spullen ingepakt en 8.15 uur vertrokken naar Brisbane, hotel Grand Chancellor, waar we na 2 uurtjes aankwamen (uiteraard een 'koffietje' tussendoor). Hotel ligt aan de rand van het centrum en te voet in 10 minuten te bereiken. Wat een geluk, we konden al op de kamer. Hier wat kleding gewassen en vervolgens vertrokken met de auto naar Lone Pine Koala Sanctuary, 23 min. rijden. Met name de koala's, die we nog steeds niet in het echt gespot hadden, waren ons doel. De foto's bewijzen weer wat een heerlijke dieren dit zijn, genieten ! Uiteraard ook de kangoeroes (konden we voeren maar ze bleken meer dorst te hebben :-)  , vogels, slangen, reptielen, dingo's, vogelbekdier, Cassowary, Tasmanian devil, Wombats etc. Tot slot nog de sheep dog show bezocht waarbij een Kelpie (Austr. hond voor schapen drijven) een groep van 10 schapen een parcours liet lopen. Uiteraard nog even op de foto met deze schoonheid :-).  Echt een schitterend opgezet park, de moeite waard ! Weer in het hotel aangekomen Michel naar de 11e verd. naar de fitnessruimte (met zwembad) en Margootje het reisblog bijwerken. Vanavond lopend naar het centrum toe om wat te eten en tot slot...........gewapend met een fles wijn naar The South Bank toe om daar om 24.00 uur naar het vuurwerk te kijken en te proosten op iedereen voor een gezond en gelukkig 2020 !! Dat alle wensen en dromen maar uit mogen komen.