Cape Tribulation/Noa Creek

18 december 2019 - Cape Tribulation, Australië

2 Dagen Cape Tribulation geweest. Noorden in Queensland. Tropisch regenwoud aan de oceaan.  Met de pont over de Daintree river, berucht om de Crocks. Aangekomen in Noa creek, onze lodge midden in de bush. Wauw wat een super locatie!  Megamooi. Dit is ook de plek om de Cassowary te zien een soort emoe, iets kleiner. Deze poept de zaden uit en elk zaadje wordt weer een boom. Deze wordt heel erg beschermd. Hopen om deze te zien natuurlijk. Bij onze lodge hadden we ook een aantal trail links die we hebben gelopen. Ook een plek bezocht met diverse mangrovebossen en hun diverse bomen en planten. In de avond happie eten. Op menu kangaroevlees en uiteraard een grote salade. Wel wat zoetig vlees. Je moet ervan houden. Op tijd naar bed want volgende dag was de boottocht over de Daintreeriver op zoek naar de crocks. Helaas geen crocks gezien. Temperatuur water is gelijk aan hun lichaamstemperatuur 32 graden. Dus blijven ze in het water!  Ook ff rondleiding gehad icecreamfarm en het lekkerste natuurijs gegeten. Volgende ochtend afscheid nemen. Eerst ff training afwerken van 14 km interval. Bijna terug en jawel een Cassowary ontmoet. Jeetje wat zijn die groot. Om dan te vertrekken naar Mission beach. We kregen de koningsuite. Ook weer een prachtige lodge. De eigenaar was engels en woonde daar pas 6 maanden. Je blijft je iedere keer verbazen wat een prachtige natuur en lodges.

Daar ff kort rusten ivm trip naar Whitsundays van 7 uur rijden. Dit is onze langste tocht!

1. Ton:
    20 december 2019
    Jammer van de crocs, goede reis naar de Whitsunday, enne aan de linkerkant blijven hé