Fraser Island

27 december 2019 - Fraser Island, Australië

Van Rockhampton doorgereden naar Kingsfisher Resort Bay om in te checken voor Fraser Island. Bij het parkeren van de auto daar (gewone auto's mogen niet op Fraser isl.) zag Michel ineens een grote kangoeroe met een kleinere erbij in een tuin liggen. Na het inchecken met de boot in 45 min. naar Fraser Isl. gevaren waar we op het resort een lodge hadden. Na het verkennen van de omgeving in de Sands bar wat gegeten. De volgende ochtend na het prima ontbijt om 7.45 uur verzameld voor de 4W-drive. Onze gids was Peter die al 20 jaar daar gids is dus kon ons van alles uitleggen. Als eerste Lake McKenzie waar we konden zwemmen (koffie met koek) en daarna Coloured sands. Tijdens de rit over het strand werd er gestopt bij 3 kleine vliegtuigjes met een landingsbaan op het strand tussen de mensen en de auto's. Heel bijzonder. Voor €100,- samen ingestapt en een vlucht over een deel van Fraser Isl. gemaakt. Het landen was bijzonder op het strand terwijl de mensen tegengehouden werden. Vervolgens Mahena shipwreck en Eli Creek. De wegen bestaan alleen uit zandpaden met kuilen. Michel die gek is op slangen vroeg aan Peter dat we een zwarte slang hebben gezien van ca 60 cm. bij een beekje in Eungella. Hij wist te vertellen dat dit de gevaarlijke Red black belly was. Achteraf nog meer schrikken en lachen natuurlijk. Ook nog aan de ranger gevraagd 's avonds tijdens de wandeling naar het strand of er hier geen slangen waren. Die zijn er dus wel, die warmen zich op op het asfalt bij het resort. Hij scheen ook wel met zijn zaklantaarn. Later hoorde Michel dat er bij het tennispark een King Brown was gespot.

Gelukkig ook nog een Dingo gezien die zich even op het strand waagde om vervolgens weer het bos in te lop