Alice Springs

17 januari 2020 - Melbourne Airport, Australië

Na de vlucht van Sydney naar Alice Springs aangekomen in het plaatsje. Hotel was genaamd Aurora. De volgende dag werden we opgehaald voor 3 dagen outback. Jawel hoor 06:10 uur. Dit was onze enige "uitslaapdag" Onze gids was Olivia die werd vergezeld door Laura, de "Francaise kok". In totaal waren we met 5 personen. Totale rit te gaan vandaag 450 km naar Uluru, Ayers Rock. Dit via een kamelenfarm en de centre van de centre in Australie. De temperatuur liep al aardig op naar de 42 graden. In de outback onze spullen in de tent gezet en daarna richting Walpa Gorge, een rotsachtig gebied in Uluru. Hier heel veel last van vliegen dus hoofdnetjes om. Een tussenstop gemaakt langs de weg om een foto te maken van Ayers Rock. De volgende dag om 04:15 uur op, ivm de warmte en de opgaande zon te kunnen zien. Hier liepen wij de track" Uluru Base Walk" rondom Ayers rock.. De zonsopgang was adembenemend.

Daarna zijn we naar het cultureel centrum geweest van de Aboriginals. OOk daar de documentaire gezien van de onafhankelijkheid Ayers rock, die werd teruggegeven aan de Aboriginals. Het is namelijk heilige grond van hun voorvaderen.  Daarna ivm met extreme hitte en uitdroging doorgereden naar een resort om te zwemmen en een wijntje te drinken met de groep. In de avond terug naar onze outback plek hoog in de top. De hitte was nog steeds enorm. Na het eten van een kipgerecht en de door mij en Margot meegebrachte flessen wijn, de avond gevuld met liedjes zingen rondom het open haardvuur. Een van de liedjes waarbij we vreselijk moesten lachen was genaamd" Give me a home among the Gumtrees". Een kinderliedje waarbij we ook dieren moesten nadoen. Daarna de Swag in, een outdoormatras, om te gaan slapen, wetende dat er King browns, slangen rondkruipen en Dingoos rondlopen. Betekende dus een onrustige nacht. Wel een mooie sterrenhemel gezien.

De volgende dag weer vroeg op om 04:15 uur om te rijden naar de Kings Canyon, Watarrka voor een klimtrail, genaamd Kings Canyon Rim Walk. Dit was een belevenis. Wat een schitterende locatie en geschiedenis. Ook de Garden of Eden gezien een waterplek midden tussen de rotspartijen. In verband met de hitte bepaalde de gids dat we moesten afkoelen in een zwembad voordat we weer 450 km terug moesten rijden naar Alice Springs. Eerst een wrap gegeten en daarna naar het zwembad.

Daarna weer teruggereden naar Alice Springs met een tussenstop in de centre van de centre Australie. In de avond afgesproken in een bar, Uncle's Taverne. Na het eten van burger met patat en een heerlijke wijn, afscheid genomen van elkaar en Laura de kok. Onze laatste nacht geslapen in ons hotel en de volgende dag om 11:40 uur vliegen naar Melbourne, de eerste trip terug naar huis.