The Blue mountains 8 en 9 jan. 2020

8 januari 2020 - Blue Mountains National Park, Australië

• 8 jan. :Na Hunter Valley op weg naar the Blue Mountains. We hadden al gehoord dat er veel bosbranden geweest waren en het thuisfront was bezorgd. Toch kregen we geen negatief reisadvies van onze accommodatie. Na het inchecken maar meteen op pad gegaan. Het was mistig en het miezerde, temperatuur was net 20 graden. Van de bosbranden was eigenlijk heel te weinig te zien de eerste dag!  Het plan was om een trail te gaan lopen maar al snel kwamen we erachter dat alles afgesloten was. Niet zozeer i.v.m. de branden maar de kans op omvallende bomen. Jammer maar...... uiteraard begrijpelijk.Hierna  naar de Echo Point gereden waar vandaan je de Three Sisters goed kunt zien. Door de mist was het uitzicht erg beperkt maar het was wel duidelijk dat het fantastisch moet zijn hier vandaan. Wel konden we een cliftrail lopen naar de Scenic World waar vandaan een kabelbaan vertrekt naar de overkant en het dal in.  We kwamen uit bij de Wentworth Falls maar...... ook daar konden we niet verder i.vm. afsluiting van het pad. Weer dezelfde weg teruggelopen en weer naar het hotel. 's Avonds gegeten in Katoomba in Aziatisch Rest. Basil & Nut. Een heel klein zaakje waar we heerlijk gegeten hebben (wokgerecht Chicken & nut met witte rijst).
  • 9 jan. : Na een echt heerlijk en uitgebreid ontbijt besloten een rondrit te gaan maken, op zoek naar een plek om te lopen. Via Katoomba naar Megalong, via Blackheath naar Mt. Victoria (hier koffie gedronken) naar Bell en naar Mt. Wilson. Als snel bleek dat deze kant er veel slechter aan toe was dan waar we gisteren waren. Zooooo intens triest deze beelden die aardig wat impact op ons hadden. Lopen was nergens mogelijk, alles was afgezet. Terug in Katoomba 2 slaapzakken gekocht en muskietennetjes voor onze tocht in the outback (Alice Springs).  Terug in het hotel ons opgeknapt en ons om 18.30 weer gemeld bij Basis & Nut waar we wederom heerlijk hebben gegeten.