Van Blue Mountains naar Sydney

10 januari 2020 - Sydney, Australië

Om 8.00 uur opgestaan, spullen ingepakt, ontbeten en om 10.00 uur weer vertrokken naar de Three Sisters. Het weer was schitterend en een stuk helderder dus een nieuwe poging om wat betere foto's te maken. Vergelijk : gisteren was het soms 17 graden, vandaag zou het 34 graden worden ! Hier dus nog wat foto's gemaakt. De trail die we eerder gemaakt hadden was nu ook afgesloten. Via het Sublime Point in Leura, dat ook afgesloten bleek te zijn, naar Sydney gereden in 1 uur en 50 min. Tussendoor natuurlijk nog getankt en een koffietje genomen.

In Sydney (tolwegen vermeden) redelijk snel het Grace hotel gevonden. Hier ingecheckt, snel onze spullen uitgeladen (die in onze kamer gezet zouden worden) en doorgereden naar Hertz om de auto in te leveren (na een zoektocht om hem af te tanken). Nog iets vreemds m.b.t. de prijs voor het tanken. Binnen 200 meter kan de prijs voor E10 (ongelood) per liter  1,75 zijn en 1,33, (dollars), zo vreemd. Omgerekend voor Nl een liter voor nog geen euro. Vanaf Hertz in 17 minuten naar het hotel gelopen waar we wat spullen hebben uitgepakt en wat kleding gewassen.

Vanmiddag gaan lopen via de boulevard naar de Harbour bridge en the Opera House. Michel zijn wens om nog een keer met australische politie op de foto te gaan hier uitgekomen :-)  . Door het centrum weer naar het hotel gelopen. Als snel bleek dat we beiden geen zin meer hadden in een uitgebreid diner dus 1 straat verder een heerlijk gevuld stokbrood gehaald bij Subway en deze op de kamer opgegeten. De avond wat TV gekeken (toch nog steeds teveel branden, ook weer in the Blue Mountains) en dit reisblog weer bijgewerkt.

1. Ferry:
    10 januari 2020
    Wat onwijs leuk om te lezen zeg!! Toch best een avontuur zo....jaloers hahahah. Hier in NL sneeuwt het, maken de kids sneeuwpoppen, hebben we een strakblauwe koude lucht (morgen voor het eerst schaatsen denk ik).....liggen we met dubbele dekens in bed en hebben we over 9 maanden een babyboom!! #loveNederlandsewinters