Grafton

5 januari 2020 - Grafton, Australië

Vandaag gaan we logeren bij Australiers, namelijk Ton en Jeanette. Met Ton heb ik bij KCT Roosendaal gezeten. In 2007 ben ik ook bij hen geweest maar dan In Sydney. Het is vanaf Byron Bay 2 uur rijden Hebben om 13.00 uur afgesproken bij Mac Donalds Grafton.  Meteen doorgereden naar zijn huis in de bush. 25 Min rijden. Verwelkomd door 4 schatten van honden, 1 ezel en een pony, hanen en kippen en een rode gevaarlijke spin. Na een rondleiding over zijn bezit, 24 Ha, ja zo enorm groot met een eigen waterpoel, reservoir, begonnen met duik in eigen zwembad samen met de honden. Een super leuk en gezellig huis met eigen bbq gedeelte en bar buiten. Uiteraard avondeten BBQEn. De avond oude verhalen opgehaald en proosten op goede leven. Dat lukte  top met Ton en Jeanette. Wat een lieve en gastvrije mensen zijn dat. Na lekkere drankies naar onze eigen slaapkamer. De volgende dag  een heerlijk ontbijt. Uiteraard omringd door de honden. Vers eitje en een overload aan fruitsalade. Deze stond in teken van bezoek van het plaatsje Woolgoolga in NSWales. 5km gewandeld langs de kust en de flying foxes. Daarna lunchen bij Seaview. Heerlijk gegeten. Daarna richting strand en gezwommen. Margot lekker kletsen met Jeanette. Voor het Diner vertelde Ton stukje oorlogsgeschiedenis over Anzec day 25 april. Een Nationale feestdag waarbij een foute beslissing van Churchill in de W.O 1 veel Australiers, bijgenaamd " de Diggers"  werden vermoord. Op een bepaalde locatie in Grafton wordt om 18.00 uur elke dag dit herrinerd. Wij zijn daar ook geweest en hebben 2 min stilte in acht genomen met alle veteranen. Diner genoten op basis van pasta en seafood of kip. Nog een afzakertje gepakt thuis en slapen. De volgende ochtend afscheid genomen. Wij komen hier zeker terug. Geen last van branden richting Hunter Valley

1. Ton:
    8 januari 2020
    Was geweldig dat jullie langs kwamen, erg genoten van jullie bezoek !